Politica de Livrare
1. Dispoziții generale
1.1 Domeniu de aplicare – Prezenta politică reglementează condițiile de livrare pentru bunurile tangibile comercializate prin magazinul online operat de SCV ONLINE GRUP SRL (CUI 49193087). Livrarea de produse digitale (e‑book-uri, fișe în format PDF) se efectuează în mod electronic și este reglementată separat.
1.2 Cadru legal – Politica respectă dispozițiile Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în contractele la distanță, precum și orice alte acte normative aplicabile în materie de comerț electronic și protecția consumatorilor. În cazul unui conflict între prezenta politică și legislația în vigoare, vor prevala prevederile legale.
1.3 Definiții – În sensul acestei politici, „client” sau „consumator” desemnează persoana fizică ce achiziționează produse în scop personal. „Bunuri” înseamnă articolele fizice comercializate (cărți, jocuri, jucării, articole de papetărie etc.). „Produse digitale” sunt fișiere electronice livrate prin contul de client. “Termen de livrare” este perioada estimată pentru ca bunurile să ajungă la destinatar.
2. Condiții de livrare
2.1 Aria de livrare – Livrările se efectuează exclusiv pe teritoriul României, la adrese fizice complete furnizate de client la finalizarea comenzii. Nu livrăm la căsuțe poștale sau adrese imprecise. Clientul este responsabil pentru exactitatea datelor de livrare; costurile generate de adrese incorecte sau incomplete revin clientului.
2.2 Metode de livrare – Operatorul colaborează cu servicii de curierat rapid (de exemplu, Sameday Curier) și oferă, acolo unde este disponibil, opțiunea de ridicare din lockere (EasyBox). Livrările se efectuează de luni până vineri, cu excluderea zilelor de sărbătoare legală.
2.3 Termene de livrare – Pentru produsele aflate pe stoc, termenul standard de livrare este de 1–3 zile lucrătoare de la confirmarea comenzii. În orice caz, termenul maxim legal de livrare este de 30 de zile calendaristice. În situații excepționale (condiții meteo extreme, perioade promoționale cu volum ridicat, restricții de transport), livrarea poate depăși termenul estimat. În astfel de cazuri, clientul va fi informat și poate opta pentru menținerea sau anularea comenzii.
2.4 Costul transportului – Taxa de transport se calculează în funcție de greutatea și volumul coletului, destinație și metoda aleasă, fiind afișată clar la momentul finalizării comenzii. Pentru comenzi care depășesc pragul valoric stabilit pe site, livrarea poate fi gratuită. Coletelor de dimensiuni sau greutate mare li se pot aplica taxe suplimentare, semnalate înainte de finalizarea comenzii.
2.5 Recepția livrării – Livrarea se consideră încheiată în momentul predării bunurilor către client sau către un reprezentant desemnat de acesta. Curierul va solicita o semnătură pe documentul de transport; semnătura atestă că bunurile au fost primite în stare corespunzătoare. Este recomandat ca, la primire, clientul să verifice integritatea ambalajului și a produselor. Orice eventuale avarii vizibile se vor nota în documentul de livrare și vor fi comunicate imediat operatorului.
2.6 Transferul riscului – Conform legislației, riscul de pierdere sau deteriorare a bunurilor se transferă consumatorului în momentul în care acesta sau o persoană împuternicită preia fizic bunurile. În situația în care consumatorul optează pentru un transportator diferit de cel oferit de operator, riscul se transferă din momentul predării coletului transportatorului ales.
2.7 Întârzieri și imposibilitatea livrării – Dacă livrarea nu poate fi efectuată din cauze imputabile clientului (ex.: absență repetată, adresă incorectă), coletul va fi returnat la operator. Reexpedierea se face doar după achitarea unui nou cost de transport. În cazul depășirii termenului maxim legal de 30 de zile, clientul poate solicita un termen suplimentar rezonabil; dacă nici acesta nu este respectat, contractul se consideră reziliat de drept, iar sumele plătite vor fi rambursate.
3. Livrarea produselor digitale
3.1 Modalitate de furnizare – Produsele digitale (ebook-uri, fișe PDF etc.) sunt puse la dispoziția clientului în contul de client imediat după confirmarea plății în format PDF. Un link de descărcare este disponibil în secțiunea de produse digitale din cont și poate fi transmis pe e‑mail.
3.2 Disponibilitate – Accesul la produsele digitale este menținut pentru minimum 30 de zile de la achiziție. Clientul este responsabil să descarce și să salveze fișierele; orice problemă tehnică trebuie semnalată în termen de 7 zile de la cumpărare.
4. Contact și reclamații
4.1 Contact – Pentru întrebări sau clarificări privind livrarea, clienții pot contacta serviciul de asistență la adresa support@cimpanzeu.ro. Operatorul va răspunde solicitărilor în cel mult 3 zile lucrătoare.
4.2 Reclamații – Reclamațiile referitoare la livrare (întârzieri, produse deteriorate sau incomplete) trebuie transmise în scris, prin e‑mail sau formular de contact, în termen rezonabil de la recepția coletului. Operatorul va investiga situația și va comunica soluția în cel mai scurt timp posibil. Pentru soluționarea litigiilor, consumatorii se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau pot utiliza platforma europeană SOL.
5. Dispoziții finale
5.1 Modificarea politicii – SCV ONLINE GRUP SRL poate actualiza prezenta politică în funcție de modificările legislative sau de procedură. Versiunea actualizată va fi publicată pe site, iar continuarea utilizării serviciilor noastre implică acceptarea modificărilor.
5.2 Interpretare – Termenii acestei politici se interpretează în concordanță cu legislația română în domeniu. În caz de neclarități, interpretarea va fi în favoarea consumatorului, conform principiilor de protecție a consumatorilor.